NS schrapt teruggave vaste klant
22-09-2014
• leestijd 1 minuten
NS heeft geen geduld meer met zijn beste klanten. Volgens De Telegraaf krijgen treinreizigers die hun nieuwe abonnement (Altijd Vrij, Weekend Vrij, Dal Vrij) vergeten niet meer automatisch hun geld terug.
Een jaar recht op teruggave
Tot voor kort hadden passagiers tot maximaal drie keer per jaar recht op een geldteruggave-regeling als ze een kaartje moesten kopen, omdat ze hun abonnement in een ander jasje, broek of tas hadden zitten. "Maar NS heeft het recht stiekem afgeschaft'', zegt een woordvoerder van reizigersclub Voor een beter OV. "Ik ben woedend. NS-topman Timo Huges zei zaterdag in De Telegraaf nog dat hij de reizigers op 1, 2 en 3 wil zetten, maar hier ontneemt hij zijn beste klanten een recht dat overal in Europa bestaat.''
NS: beroep doen op coulanceregeling
NS heeft 1,5 miljoen reizigers met een abonnement. Volgens NS-manager Van Halen kunnen abonnementhouders nu een beroep doen op een coulanceregeling van NS. ANP/Telegraaf
Zie ook
Kassa za 13 september 2014
Toch een boete bij abonnement met vrij reizen