De webwinkel Neckermann.com heeft zijn zaakjes nog niet op orde. In een jaar tijd ontving het digitale klachtenkompas van de Consumentenbond bijna vijfhonderd klachten. Consumenten klagen vooral over het niet leveren van in de webshop gekochte artikelen, meldt het AD.
Neckermann.com in Belbus
Eerder dit jaar kwam
Kassa's Belbus
ook al twee keer in actie omdat spullen verkeerd, of erger nog, soms helemaal niet werden afgeleverd. Na annulering werd ook het geld niet teruggestort.
[tekst gaat verder onder video]
Ronald Steenbergen, eigenaar van Neckermann.com gaf de uitbesteding van de klantenservice aan een callcenter als reden voor het achterblijven van de terugbetalingen en het bezorgen van de bestellingen. "De klachtenafhandeling door het callcenter is niet naar wens verlopen. Daarom zijn we met de samenwerking gestopt. Nu moeten wij zelf duizenden mailtjes beantwoorden."
'Schuld bij leveranciers'
Het bedrijf erkent tegenover het AD dat er nog steeds problemen zijn en legt de schuld bij leveranciers, die producten veel later hebben geleverd dan beloofd. Neckermann.com geeft aan dat de grootste problemen binnen een paar weken zijn verholpen.