Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Nieuwe strategie Hyves slaat aan'

02-12-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
hyves_15.jpg
De nieuwe strategie van Hyves die ruim 2 maanden geleden werd ingezet, slaat aan bij de gebruikers. ,,Maar het is nog te vroeg om te zeggen dat het een succes is'', zei topman Marc de Vries donderdag.
Sp!ts
Hyves werkt nu samen met dagblad Sp!ts. De nieuwe strategie houdt onder meer in dat het Hyvesonderdeel Nu & Straks wordt verrijkt met content zoals polls en video's. Daarbij wordt vooral de nadruk gelegd op nieuws, entertainment en sport. Na de eerste maand waren er al zo'n 5 miljoen pageviews per dag. De samenwerking is een logisch gevolg van de overname door de Telegraaf Media Groep (TMG) vorig jaar. Zowel Hyves als Sp!ts is onderdeel van TMG.
Daling unieke bezoekers
Hyves heeft momenteel 6,9 miljoen unieke bezoekers per maand. ,,In onze hoogtijdagen lag dat aantal 14 procent hoger'', zei De Vries. ,,Maar deze daling is niet meer dan logisch gezien de opkomst van andere social media zoals Facebook, Twitter en LinkedIn.''
Noodzakelijk
Volgens De Vries was verandering van de strategie noodzakelijk. ,,We zijn niet meer alleen op de wereld. Daarom gaan we Hyves verder uitbouwen als contentnetwerk.'' Tijdens de zomer gaat Hyves zich bijvoorbeeld richten op het EK voetbal in Polen en Oekraïne en de Olympische Spelen in Londen. Daarbij wordt onder meer samengewerkt met de sportredactie van De Telegraaf.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!