Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Belbus: Niet goed? Geen geld terug!

  •  
23-02-2019
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Neckermann
Begin januari ging onze Belbusboy Renze langs bij Neckermann.com. Het bedrijf deed Kassa de toezegging de klachten van klanten zo spoedig mogelijk af te handelen. Verschillende consumenten hadden voor honderden euro’s aan spullen gekocht. Maar de spullen werden verkeerd, of erger nog, soms helemaal niet afgeleverd. Na annulering werd ook het geld niet teruggestort.

Mail niet beantwoord

In de uitzending van 19 januari 2019 gingen wij langs bij Loes en Ria. Zij kochten in oktober twee dekbedden. In januari waren de dekbedden nog steeds niet geleverd ondanks vele pogingen tot contact. Via het telefoonnummer werden zij verzocht een mail te sturen, maar die mail is nooit beantwoord.

Helft klachten nog niet opgelost

Ronald Steenbergen, eigenaar van Neckermann.com gaf de uitbesteding van de klantenservice aan een callcenter als reden voor het achterblijven van de terugbetalingen en het bezorgen van de bestellingen. ‘De klachtenafhandeling door het callcenter is niet naar wens verlopen. Daarom zijn we met de samenwerking gestopt. Nu moeten wij zelf duizenden mailtjes beantwoorden.’ Steenbergen deed KASSA de beloften alle klachten voor februari af te handelen.
Naar aanleiding van de uitzending kreeg Kassa nog tientallen klachten binnen. Ongeveer de helft van deze klachten is nog steeds niet opgelost. Het waren klachten over verkeerde leveringen, het achterblijven van leveringen en uitblijven van terugbetalingen. Een aantal gedupeerden zat afgelopen zaterdag bij Kassa in de studio.
Kortom, reden genoeg om er opnieuw achteraan te gaan. Volgens Steenbergen is het bedrijf nu bezig met een grote inhaalslag. ‘In plaats van duizenden klachten zijn er nu tientallen klachten.’ Een verdere belofte wil hij Kassa niet doen. Het is dus maar te hopen dat wij voorlopig niet meer bij meneer langs hoeven te gaan. De mensen die zich bij Kassa hebben gemeld, hebben na bemiddeling inmiddels hun geld teruggekregen.
Heb jij ook de Belbus nodig? Mail dan naar  belbus@bnnvara.nl  en wie weet staat Belbusboy Renze binnenkort bij jou op de stoep!

Meer over:

neckermann, belbus
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor