Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nederlanders vinden keurmerken belangrijk

21-10-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
232 keer bekeken
  •  
beter leven keurmerk 1 ster 930x520
Voor veel Nederlanders spelen keurmerken een rol in de supermarkt. Zes op de tien consumenten kijken naar een keurmerk als zij een product kiezen. Er wordt daarbij de meeste waarde gehecht aan keurmerken die te maken hebben met het dierenwelzijn.
7000 consumenten
Dit blijkt uit onderzoek van de Smart Food Monitor van marktonderzoeksbureau Multiscope. In dit onderzoek onderwierp het bureau zevenduizend consumenten aan vragen over voedsel gerelateerde onderwerpen.
Andere belangrijke keurmerken
Na dierenwelzijn, dat 60 procent van de consumenten als belangrijkste keurmerk benoemt, vonden de respondenten eerlijke handel (52 procent) en natuur- en milieukenmerk (44 procent) het belangrijkst. Keurmerken over herkomst en kwaliteit vinden consumenten minder van belang (15 procent).
Vrouwen en marketingtrucs
Vrouwen laten zich meer beïnvloeden door de keurmerken op de producten in het schap. Ook vinden niet alle consumenten een keurmerk betrouwbaar; 30 procent vindt keurmerken onzin. Daarnaast is een op de vijf Nederlanders van mening dat keurmerken slechts marketingtrucs zijn.
Bron: Nu.nl
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!