In 2013 stonden er nog acht miljoen telefoonnummers in het bel-me-nietregister. Dit aantal stijgt gestaag. Volgens directeur André Hahn van de beherende stichting Infofilter staan er inmiddels tien miljoen nummers geregistreerd. Dit zijn telefoonnummers van consumenten of 'natuurlijke personen', zoals eenmanszaken. Deze groep ervaart vaak last van ongewenste telefoontjes, vaak tijdens het avondeten. Meestal zijn het energiebedrijven. Een woordvoerder van de Consumentenbond geeft aan dat er twijfel bestaat over hoe dergelijke bedrijven aan je nummer komen.
Onderzoek van de Consumentenbond geeft aan dat 79 procent van de Nederlanders in 2019 ongevraagd werd gebeld. Hierdoor worden enkele mensen volgens de woordvoerder van de Consumentenbond overtuigd om een koop aan te gaan waaraan ze niets hebben.
Naast dat consumenten kunnen worden gebeld, kunnen mensen ook benaderd worden via folders. Volgens Milieu Centraal ontvangt iemand die aangeeft deze te willen ontvangen ongeveer 32 kilo aan papier vol aanbiedingen door de bus. Het aantal ontvangers daalt nu gestaag. Zo ontving in 2008 nog slechts 14 procent van de Nederlanders een nee-nee of nee-jasticker op de bus. Nu ligt dat aantal op 28 procent.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!