Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Muziekstreaming groeit hard door'

12-06-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
spotify-930x520
In het streamen van muziek gaat de komende jaren steeds meer geld om. Muziekstreaming-diensten zien hun omzet tot 2021 jaarlijks met 20 procent stijgen. Dat verwacht accountants- en consultantskantoor PwC. Ook onlinevideodiensten hebben de wind in de zeilen. Hun omzet groeit tot en met 2021 jaarlijks met ruim 11 procent.
Spotify
Volgens de onderzoekers is Spotify een voorbeeld van een bedrijf dat flinke groei laat zien. Het bedrijf uit Stockholm maakt gebruik van slimme technologie om klanten suggesties voor liedjes te doen, en slaagt er met die klantvriendelijke aanpak in het verschil te maken.
Gebruik van mobiel internet
De groei van de uitgaven aan onlinereclame vlakt af. Consumenten hebben steeds vaker een voorkeur voor reclamevrije diensten. Dat er toch ieder jaar meer geld aan internetreclame wordt uitgegeven, komt voor het grootste deel op conto van het gebruik van mobiel internet. Vorig jaar stegen de advertentie-uitgaven daarvoor met bijna 60 procent. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!