Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mogelijk toch hogere compensatie voor ABN Amro-klant die te veel rente betaalde

05-03-2022
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
6584 keer bekeken
  •  
portemonnee geld bankpas 1127

Stichting Geldbelangen gaat opnieuw proberen om via Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KIFID) een betere compensatieregeling af te dwingen voor klanten van ABN Amro die te veel rente betaalden over hun doorlopende krediet met variabele rente. 

Het KIFID oordeelde onlangs dat klanten geen recht hebben op een teruggave van hun zogenoemde rente-op-rente. Daarmee wordt bedoeld dat over een kleinere schuld rente zou zijn betaald als de juiste lagere rente in rekening was gebracht. Tekst gaat verder

Hierdoor kunnen klanten van de bank duizenden euro’s mislopen, bleek uit berekeningen. Stichting Geldbelangen gaat nu tegen deze uitspraak in beroep, licht Rob Goedhart toe in deze video.

Goedhart van Stichting Geldbelangen waarschuwt: "Neem nog geen compensatievoorstel aan van ABN Amro voordat de Commissie van Beroep van het KIFID zijn zegje heeft gedaan! Want als je nu voor akkoord tekent dan kun je er later niet meer op terug komen. De consument tekent dan namelijk tegen ‘finale kwijting’". Via Geldbelangen.nl en Kassa kun je op de hoogte blijven, kijk bijvoorbeeld ook deze vorige uitzending over dit onderwerp.

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!