Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mobiel inchecken KPN-klant krijgt herkansing

21-07-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
930x520_ovchipkaart
De app 'OV-chip mobiel' waarmee reizigers kunnen betalen in het openbaar vervoer krijgt een herkansing voor klanten van KPN. Wanneer de app opnieuw voor hen beschikbaar komt, wordt na de zomer bepaald. Dat zegt de woordvoerster van het project vrijdag.
Kinderziektes 
Kort na de introductie op 22 mei bleken er zoveel kinderziektes te zijn, dat het aanmelden voor het mobiel inchecken werd stilgelegd voor KPN-klanten. Intussen wordt hard gewerkt aan oplossingen. ,,We staan ook open voor feedback. Kom vooral langs als je denkt dat het eenvoudiger kan!"
Digitale portemonnee
Gebruikers bleken vast te lopen op het aanmeldproces bij de app, dat erg omslachtig bleek. Alleen de app downloaden was niet genoeg, er moesten ook nog allerlei stappen worden doorlopen via internet om de betaling te regelen. Voor Vodafone-klanten bleek dat geen probleem, omdat die al een 'wallet' (digitale portemonnee) op hun mobiel konden zetten. Voor KPN-abonnees lukte dat niet.
Overdonderd
Ook onstonden problemen door de belangstelling, die veel groter was dan verwacht. ,,Daar werden we door overdonderd. Zo'n massaal aanbod hebben we niet kunnen testen", zegt de woordvoerster.
'Learning by doing'
Het woord flop wil ze niet in de mond nemen, wel erkent ze dat de app wellicht te snel is ingevoerd. ,,We hadden het beter een bètaversie kunnen noemen die nog in ontwikkeling is. Voor ons is het nu 'learning by doing' geworden. Maar de mensen die er al mee reizen zijn hartstikke enthousiast." ANP

Meer over:

ov-chip mobiel, kpn
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!