Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mobiel adverteren is veel bedrijven vreemd

12-08-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
mobielinternet_07.jpg
Meer dan de helft van de Nederlanders maakt dagelijks gebruik van mobiel internet, maar veel Nederlandse bedrijven lijken dat nauwelijks in de gaten te hebben.
Liever via andere kanalen
,,Zij geven de voorkeur aan adverteren via andere kanalen, maar we zien wel dat ze zijn begonnen met een flinke inhaalslag'', zei Amanda Rosenberg van Google vrijdag.
Onderzoek
Uit onderzoek van het internetbedrijf blijkt dat 54 procent van de Nederlanders dagelijks gebruikmaakt van mobiel internet. Steeds meer Nederlandse bedrijven zullen daarom in de toekomst mobiel adverteren. ,,Wij verwachten een grote stijging, ook omdat het aantal smartphones toeneemt'', aldus Rosenberg.
Google: nog niet gewend aan mobiel adverteren
Volgens Google zijn veel bedrijven nog niet gewend aan mobiel adverteren. ,,Deze ondernemers zijn niet per se ouderwets. Ze moeten nog leren hoe ze met mobiel adverteren moeten omgaan. Daarom gaan we langs om voorlichting te geven over hoe ze bijvoorbeeld hun website beter kunnen inrichten.''
Google hoopt te profiteren van de toename van het aantal mobiele adverteerders. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!