Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'Minder diervriendelijke aanbiedingen super'

10-02-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
supermarkt1_11.jpg
Het aantal diervriendelijke aanbiedingen van supermarkten is vorig jaar met 7 procent afgenomen. Wakker Dier heeft dat uitgezocht door reclamefolders en websites van de tien grootste supermarktketens te bekijken. Dat maakte de dierenwelzijnsorganisatie zondag bekend.
Toename in 2012
In 2012 nam dat aantal soort aanbiedingen nog toe. Vooral bij de vleesaanbiedingen is het aantal 'kiloknallers' in 2013 met ongeveer 40 procent gedaald. Diervriendelijke aanbiedingen voor zuivel en eieren stegen wel. Het aantal diervriendelijkere zuivelaanbiedingen steeg met 31 procent naar 72. Er waren 51 aanbiedingen met diervriendelijke eieren, een plus van 75 procent.
Hoogvliet scoort van alle diervriendelijke aanbiedingen het best, gevolgd door Albert Heijn en C1000. DekaMarkt staat op de laatste plaats.
'Wensen consument genegeerd'
Wakker Dier zegt dat het teleurstellend is dat supermarkten met hun folderbeleid de wens van consumenten negeren, die ondanks de economische crisis, steeds vaker kiezen voor diervriendelijke producten. ,,Ze houden zo de trend naar duurzaam en diervriendelijk actief tegen.''
Een diervriendelijke aanbieding is een aanbieding van vlees, eieren met twee of drie Beter Leven-sterren van de Dierenbescherming, biologisch zuivel en vleesvervangers. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor