Merk V&D krijgt nieuw leven als webwinkel
09-06-2016
• leestijd 1 minuten
V&D mag dan zijn omgevallen, de merknamen van de failliete warenhuisketen krijgen toch een tweede leven. Een samenwerkingsverband van winkelondernemers, waaronder Roland Kahn, heeft alle merkrechten, domeinnamen en andere intellectuele eigendomsrechten uit de boedel gekocht. Dat maakten de curatoren van V&D donderdag bekend.
Doorstart
Kahn is de man die eerder dit jaar V&D nog wilde doorstarten, maar hij kreeg zijn plannen uiteindelijk niet rond. De kopers zijn verenigd onder de naam Retail Ventures. Ook Kahns zakenpartner Jaco Scheffers en voormalig Hema-topman Ronald van Zetten zijn onderdeel van de samenwerking.
Belangrijkste leveranciers
Het is de bedoeling dat Van Zetten in samenwerking met de belangrijkste leveranciers van de voormalige warenhuisketen een ,,nieuwe V&D'' gaat opzetten. Dat wordt in eerste instantie een webwinkel. Op dit moment worden de plannen nog nader uitgewerkt. De ondernemers zeggen de site zo snel mogelijk ,,live'' te willen hebben.
In eerste instantie online
,,We zijn vol plannen om V&D weer een sterk en gezond merk van alle Nederlandse consumenten te maken. In eerste instantie online, maar op termijn wellicht ook weer in het Nederlandse straatbeeld'', laat Van Zetten weten.
Financiële details van de overname van de merknamen worden voorlopig niet naar buiten gebracht. ANP