Supermarkten maken vaker reclame voor rundvlees. Wakker Dier ziet een stijging van 14 procent in het aantal aanbiedingen ten opzichte van vorig jaar. Dat is de sterkste stijging van "stunts met dit zeer klimaatonvriendelijke vlees" sinds 2016, meldt de dierenwelzijnsorganisatie.
"Het gros van dit vlees draagt ook nog altijd geen dierenwelzijnskeurmerk. Een klap in het gezicht van het klimaat én de koeien", aldus Wakker Dier, dat folders van de twaalf grootste supermarkten heeft doorgespit.
Alle supermarkten maakten in de eerste drie kwartalen van dit jaar meer reclame voor rundvleesproducten dan in dezelfde periode een jaar eerder. Koploper in de steekproef van Wakker Dier is supermarkt Vomar met 431 keer een aanbieding.
Na Vomar zijn de grootste stunters met rundvlees supermarkten Deen (362), COOP (355) en Plus (352). De kleinste stijging was te zien bij Albert Heijn en Hoogvliet. Hier steeg het aantal aanbiedingen met minder dan 10 stuks. Bij Vomar was donderdagochtend niemand bereikbaar voor commentaar.
Bronnen: ANP / Wakker Dier
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!