Datingsites hebben hun websites duidelijker gemaakt. Mensen die op deze sites op zoek gaan naar een nieuwe liefde of vriendschap krijgen betere informatie over onder meer het lidmaatschap, het opzeggen van het abonnement en wat ze krijgen voor het betaalde bedrag.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) had via het loket ConsuWijzer diverse klachten binnengekregen over de onduidelijke informatie op de sites. Ook werden er klachten gemeld naar aanleiding van de campagne 'Durf te melden'. Hierin riep ConsuWijzer consumenten op klachten door te geven waarvoor ze zich mogelijk schaamden.
De ACM heeft de datingsites op de onduidelijke informatie aangesproken. In totaal acht hebben hun site nu aangepast, waaronder Lexa, Relatieplanet en Parship. "Datingsites bieden een serieuze dienst en moeten zich daarbij aan de regels houden. Nu de informatie is aangepast en verduidelijkt, weet de consument vooraf waar hij ‘ja’ tegen zegt", zegt Anita Vegter, bestuurslid ACM. ANP