Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Medicijninformatie moet simpeler en begrijpelijker worden

16-11-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
59 keer bekeken
  •  
Pillen 930x520
De informatie en bijsluiters bij medicijnen moeten simpeler en begrijpelijker worden. Ook moet het gemakkelijker worden om de informatie online te vinden. Om dat doel te bereiken neemt het ministerie van Volksgezondheid een aantal stappen.
Om versnippering van informatie tegen te gaan worden de websites van de medicijnautoriteit CBG, het bijwerkingencentrum Lareb, de Nederlandse huisartsen en de apothekers aan elkaar gekoppeld. Een zoekopdracht op een van de websites moet dan in de resultaten informatie van alle websites weergeven.

Begrijpelijker maken

Het Netwerk Patiënteninformatie, zoals de aanpak wordt genoemd, moet de beschikbare informatie ook begrijpelijker maken. Kenniscentrum Pharos maakt een overzicht van alle informatie, zodat deze ook begrijpelijk is voor bijvoorbeeld laaggeletterden en analfabeten. Animaties kunnen hierbij ook een rol spelen.

'Zo goed mogelijk geïnformeerd zijn'

,,Ik wil dat patiënten zo goed mogelijk geïnformeerd zijn over de mogelijkheden voor hun behandeling'', aldus minister Bruno Bruins. ,,Dit netwerk helpt daarbij. Zo kunnen mensen samen met hun arts beslissen welke zorg het beste bij hen past.'' ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!