Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

McDonald's partner Kinderboekenweek: een boek cadeau bij Happy Meal

25-09-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
142 keer bekeken
  •  
McDonald's_930x520

McDonald's wordt partner van de Kinderboekenweek. De keten gaat tijdens de week geen speeltjes, maar boekjes weggeven bij hun Happy Meals, maakte boekenkoepel CPNB bekend.

Op deze manier hoopt de boekenbranche een nieuwe doelgroep te bereiken. McDonald's ontvangt in Nederland wekelijks meer dan 3 miljoen gasten. De actie vindt plaats van 30 september tot en met 11 oktober. Het gaat om speciale leesboekjes die zijn ontwikkeld voor de actie. Deze sluiten aan bij het thema van de Kinderboekenweek, 'En toen?'. De boekjes gaan over de spannende tijdreizen van de Boomtop-tweelingen, die bijvoorbeeld oog in oog komen te staan met dinosauriërs.

Met Happy Meal-cadeau belang van lezen onderstrepen

Al sinds vorig jaar kunnen gasten van de restaurantketen kiezen tussen een leesboekje of een speeltje bij een Happy Meal. In totaal zijn al 900.000 boekjes weggeven aan jonge bezoekers van het restaurant. Door tijdens de Kinderboekenweek bij ieder kindermenu alleen een leesboek als cadeautje mee te geven, willen McDonald’s en Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek het belang van lezen extra onderstrepen en meer ouders en kinderen het plezier van lezen helpen ontdekken of herontdekken.

"Bij de MacDonald's komen vaak gezinnen met kinderen, die vaak niet vanzelfsprekend al in de boekhandel of bibliotheek komen, of niet weten dat het Kinderboekenweek is", stelt directeur van CPNB Eveline Aendekerk. "Wij hopen met de boekjes de leeshonger aan te wakkeren en het leesplezier bij die kinderen te vergroten". ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!