McDonald's wordt partner van de Kinderboekenweek. De keten gaat tijdens de week geen speeltjes, maar boekjes weggeven bij hun Happy Meals, maakte boekenkoepel CPNB bekend.
Op deze manier hoopt de boekenbranche een nieuwe doelgroep te bereiken. McDonald's ontvangt in Nederland wekelijks meer dan 3 miljoen gasten. De actie vindt plaats van 30 september tot en met 11 oktober. Het gaat om speciale leesboekjes die zijn ontwikkeld voor de actie. Deze sluiten aan bij het thema van de Kinderboekenweek, 'En toen?'. De boekjes gaan over de spannende tijdreizen van de Boomtop-tweelingen, die bijvoorbeeld oog in oog komen te staan met dinosauriërs.
Al sinds vorig jaar kunnen gasten van de restaurantketen kiezen tussen een leesboekje of een speeltje bij een Happy Meal. In totaal zijn al 900.000 boekjes weggeven aan jonge bezoekers van het restaurant. Door tijdens de Kinderboekenweek bij ieder kindermenu alleen een leesboek als cadeautje mee te geven, willen McDonald’s en Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek het belang van lezen extra onderstrepen en meer ouders en kinderen het plezier van lezen helpen ontdekken of herontdekken.
Meer over:
happy meal, kinderboekenweek, mcdonald's, lezen, fastfood, boekenweek, boekenweekgeschenk, kinderenMeld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!