Maaltijdpakketten HelloFresh populair door coronamaatregelen
14-07-2020
•
leestijd 1 minuten
•
93 keer bekeken
•
Dankzij de coronacrisis heeft maaltijdpakkettenbezorger HelloFresh een sterk tweede kwartaal achter de rug. Doordat veel mensen vanwege de coronamaatregelen verplicht thuis moesten blijven en niet meer naar de supermarkt wilden, zag het Duitse bedrijf zijn omzet flink oplopen.
Volgens voorlopige kwartaalcijfers bedroegen de opbrengsten in de periode tussen de 995 miljoen en 975 miljoen euro. Dat is veel meer dan de bijna 437 miljoen euro die een jaar eerder in de boeken ging. De bedrijfswinst steeg tegelijkertijd van zo'n 18 miljoen euro tot een bedrag tussen de 145 miljoen en 155 miljoen euro. Zowel de omzet als de winst waren daarmee veel sterker dan was voorzien.
Groei in omzet
Daarnaast krikt het bedrijf nu ook zijn financiële verwachtingen voor heel 2020 verder op. HelloFresh denkt de omzet dit jaar, zonder rekening te houden met wisselkoersschommelingen, tussen de 55 en 70 procent te kunnen laten groeien. Eerder stond de prognose nog op 40 tot 55 procent groei. Ook is de voorspelling voor de bedrijfswinst aangescherpt. Dit jaar zal deze waarschijnlijk 8 tot 10 procent stijgen, aldus de onderneming. ANP