Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Maaltijdpakketten HelloFresh populair door coronamaatregelen

14-07-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
93 keer bekeken
  •  
eten maaltijd voedsel 1127
Dankzij de coronacrisis heeft maaltijdpakkettenbezorger HelloFresh een sterk tweede kwartaal achter de rug. Doordat veel mensen vanwege de coronamaatregelen verplicht thuis moesten blijven en niet meer naar de supermarkt wilden, zag het Duitse bedrijf zijn omzet flink oplopen.
Volgens voorlopige kwartaalcijfers bedroegen de opbrengsten in de periode tussen de 995 miljoen en 975 miljoen euro. Dat is veel meer dan de bijna 437 miljoen euro die een jaar eerder in de boeken ging. De bedrijfswinst steeg tegelijkertijd van zo'n 18 miljoen euro tot een bedrag tussen de 145 miljoen en 155 miljoen euro. Zowel de omzet als de winst waren daarmee veel sterker dan was voorzien. 

Groei in omzet

Daarnaast krikt het bedrijf nu ook zijn financiële verwachtingen voor heel 2020 verder op. HelloFresh denkt de omzet dit jaar, zonder rekening te houden met wisselkoersschommelingen, tussen de 55 en 70 procent te kunnen laten groeien. Eerder stond de prognose nog op 40 tot 55 procent groei. Ook is de voorspelling voor de bedrijfswinst aangescherpt. Dit jaar zal deze waarschijnlijk 8 tot 10 procent stijgen, aldus de onderneming. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!