Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Krokettenmakers willen samen verder

02-11-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
52 keer bekeken
  •  
kroket_goed_g_rot.jpg
Als het aan de eigenaars ligt, gaan de bekende snackfabrikanten Mora, Van Dobben en Kwekkeboom binnenkort op in één bedrijf. Dat hebben de twee moederbedrijven, Ad van Geloven en Royaan, woensdag bekendgemaakt.
Fusie
Als de fusie doorgaat, ontstaat een onderneming met een omzet van 246 miljoen euro en bijna 1100 medewerkers. De huidige grootaandeelhouders Lion Capital (Ad van Geloven) en NPM Capital (Royaan) zullen als aandeelhouders gezamenlijk optrekken.
Integratie
Directeur Peter Doodeman (55) van Mora-eigenaar Ad van Geloven is de beoogde topman van de nieuw te vormen combinatie. De huidige bestuurder van Royaan, Bart Bakker (43), wordt verantwoordelijk voor de integratie van de verschillende onderdelen van het fusiebedrijf.
Groei
Beide ondernemingen zijn de afgelopen jaren stevig gegroeid door een reeks overnames van veelal familiebedrijven. Of zij de krachten mogen bundelen, is mede afhankelijk van het oordeel van de Europese Commissie, die de gevolgen voor de concurrentie op snackgebied moet onderzoeken.
Bekendheid
Ad van Geloven is vooral bekend van de merken Mora, Hebro, Ad van Geloven, Van Lieshout en Welten snacks. Royaan staat voor de merken Van Dobben, Bakker (kaassoufflés), Tjendrawasih en Mayam (oosterse snacks), Willie Dokter (gehaktballen), Laan, Van Dobben en Kwekkeboom. De bedrijven maken diepvriessnacks voor zowel de consumentenmarkt als voor de horeca, fastservice en catering in Nederland en België.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!