KPN wint terrein op tv-markt
04-04-2016
• leestijd 1 minuten
KPN heeft vorig jaar opnieuw terrein gewonnen op de Nederlandse televisiemarkt. Dat meldde onderzoeksbureau Telecompaper zondag.
KPN zag zijn marktaandeel op het gebied van televisie vorig jaar met ruim 2 procentpunt stijgen naar 28,7 procent van de aansluitingen. Marktleider Ziggo leverde daarentegen 2,4 procentpunt in. Het fusiebedrijf van Ziggo en het voormalige UPC bedient daardoor nog 52,2 procent van de markt.
KPN profiteert volgens de onderzoekers van de groeiende vraag naar televisie via glasvezel en DSL. Het bedrijf eindigde 2015 mede daardoor met ruim 2,2 miljoen tv-klanten. Ziggo levert televisie aan 4,1 miljoen klanten. Het aantal digitale tv-klanten van het bedrijf daalde in 2015 elk kwartaal, naar 3,3 miljoen eind 2015. Daarmee is Ziggo goed voor 47,5 procent van de digitale tv-markt. ANP