Sinds enkele maanden regent het klachten van KPN-klanten. Te pas en te onpas valt thuis hun WiFi-verbinding uit.
Tijdelijke oplossingen
Toen de problemen duidelijk werden besloot KPN bij 100.000 modems de update terug te draaien. Maar daarmee blijken de problemen niet opgelost. KPN raadt gebruikers daarom tijdelijke oplossingen aan: schakel de 5 GHz frequentie uit of trek een netwerkkabel, want dan werkt het internet wel.
Snelheid omlaag
Maar met die oplossingen zijn niet alle klanten even blij. Door alleen gebruik te maken van de 2.4 GHz frequentie en niet meer van de 5 GHz frequentie gaat de snelheid van het draadloze internet flink omlaag. En heel veel apparaten werken tegenwoordig alleen draadloos.
Nieuwe software update
Sinds begin februari zegt KPN een nieuwe tijdelijke oplossing te hebben waarmee de problemen zijn opgelost. Van afstand leegt KPN periodiek het geheugen van de Experiaboxen. Maar op internet komen nog steeds klachten binnen over het WiFi-probleem.
Een nieuwe software update voor de Experiabox moet de definitieve oplossing zijn. Daar werkt KPN aan. Sinds 8 februari wordt de nieuwe software getest. Maar de provider blijkt er nog niet helemaal tevreden over te zijn. Het is nog onduidelijk wanneer de definitieve oplossing er is.
Diverse klanten vragen KPN om compensatie voor het WiFi-probleem. Maar dat wordt door KPN afgehouden. Gedupeerden kunnen
hier om compensatie vragen
voor netwerkstoringen bij KPN.