Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kosten minder belangrijk bij mobiel bellen

06-12-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
telefoon smartphone bellen 930 520
De kosten voor een abonnement spelen een steeds kleinere rol bij het kiezen van een aanbieder van mobiele telefonie, al blijft geld nog altijd bepalend. Uit onderzoek van marktonderzoeker Telecompaper blijkt dat abonnementskosten voor 42 procent van de ondervraagden reden is om al dan niet met een provider in zee te gaan. Dit was een jaar geleden nog krap de helft.
Kwaliteit en advies
De kwaliteit van het mobiele netwerk en de service van de provider zijn allebei minder belangrijk dan een jaar geleden en worden nog door een vijfde van de consumenten als reden genoemd. 12 procent laat zich bij de keuze van een aanbieder leiden door het advies dat zij kregen van familie of vrienden.
Betere aanbieders
Verder blijkt uit het onderzoek dat Nederlanders steeds beter te spreken zijn over de aanbieders van mobiele telefonie. De kwartaalrapportage toont een hoger rapportcijfer voor aanbieders van mobiele abonnementen. Daarnaast geven ook klanten die gebruikmaken van sim-only een hogere score aan hun provider. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!