De aanbiedingenwebsite Koopjedeal.nl is door de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op de vingers getikt. De toezichthouder ontving tientallen meldingen van consumenten over niet goed verwerkte retourzendingen, een onbereikbare klantenservice of bestellingen die niet geleverd werden. Inmiddels heeft de site verbeteringen doorgevoerd.
Kwijtgeraakte retourzendingen
Ken je Koopjedeal.nl niet? Het is een website waarop elke dag nieuwe aanbiedingen verschijnen. Het bedrijf verwees in antwoord op vragen van de ACM aanvankelijk naar een brand die in september vorig jaar de voorraad grotendeels verwoestte. Als gevolg van de brand raakte de onderneming het zicht op de bestellingen en retourzendingen kwijt. Koopjedeal.nl verzuimde zijn klanten hierna goed te informeren over de oorzaak van de vertraging.
Retourbeleid aanpassen
De ACM heeft geëist dat het bedrijf zijn retourbeleid aanpaste, verbeteringen doorvoerde in de bereikbaarheid van de klantenservice en bestelde goederen voortaan tijdig levert. Koopjedeal.nl heeft dit volgens de toezichthouder gedaan en nieuw retourbeleid ingevoerd. Het bedrijf meldde aan de ACM dat alle bestellingen, retourzendingen en verzoeken uit de maanden na de brand zijn afgehandeld. ANP