Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KLM wil na Transavia schikking in rechtszaak 'coronavouchers'

16-06-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
53 keer bekeken
  •  
klm schiphol 1127
De rechtszaak tegen Transavia om de 'coronavouchers' is van de baan en de luchtvaartmaatschappij gaat passagiers het volledige ticketbedrag terugbetalen. Ook KLM wil tot een schikking komen met claimbureau Aviclaim. 
Duizenden passagiers hebben vanwege de coronacrisis in ruil voor hun geannuleerde vlucht een voucher gekregen, maar een aantal nam daar geen genoegen mee en spande samen met claimbureau Aviclaim een rechtszaak aan tegen de maatschappijen. In totaal krijgen 85 klanten van Transavia bij elkaar ruim 20.000 euro aan vliegtickets terug met de schikking.

KLM wil ook een oplossing

Na de schikking van Transavia volgt KLM. Dat bedrijf wil ook tot een overeenkomst komen. De maatschappij zelf zegt uitstel te hebben aangevraagd bij de rechtbank, zodat het de gegevens en machtigingen van de 25 passagiers die zich hebben aangesloten bij Aviclaim te kunnen controleren. 
Vorige week werd bekend dat KLM en dochteronderneming Transavia hun beleid zouden aanpassen met betrekking tot vouchers. Eerder hadden ze besloten alleen reizigers met een geannuleerde vlucht na medio meid direct de optie te bieden om hun geld terug te krijgen. Dat doen ze nu met terugwerkende kracht voor alle geschrapte vluchten. 

Veel verschillende claims

In totaal hebben meer dan 7500 passagiers zich gemeld bij Aviclaim. Het claimbureau meldt dat er ondertussen bij 66 verschillende luchtvaartmaatschappijen claims liggen.
Bron: ANP, NU.nl
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!