Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kleine chocolademerken zijn het duurzaamst

11-10-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
1380 keer bekeken
  •  
chocola-930x520
Grote chocoladeproducenten slagen er niet in om hun productie vrij te maken van kinderarbeid en ontbossing. Kleinere producenten, waaronder het Nederlandse Tony's Chocolonely zijn daar een stuk beter in, blijkt uit een overzicht van Green America.
Boosdoeners zijn Godiva, Ferrero (van Kinder chocolade en Mon Chéri) en Mondolez (Milka, Côte d'Or). Andere chocolademerken Mars en Nestlé (KitKat, Bros) doen het iets beter. De kleinere producenten hebben meer succes. Bedrijven als Alter Eco en Divine maken geen gebruik van kinderarbeid, betalen eerlijke prijzen aan cacaoboeren, nemen maatregelen om ontbossing tegen te gaan en doneren aan goede doelen. Ook het Nederlandse Chocolonely behoort tot de top als het gaat om duurzaamheid.
De meeste cacao wordt verbouwd door arme boeren in Ghana en Ivoorkust. Volgens Green America werken er 2 miljoen kinderen in de cacaoteelt in West-Afrika. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (1)

Gaitj
Gaitj
16 okt. 2024 - 13:03

In de meeste restaurants verwacht men geen negatief antwoord als wordt gevraagd of alles naar wens was.

Als je wel negatief reageert weet men niet hoe daarop te reageren.

Was dit een van der Valk?

1 Reactie
KM2
KM216 okt. 2024 - 18:00

Goede feedback geen probleem. Alles opeten en dan klagen is voor mij een no go. Daarintegen behoort goede bediening de gast te kunnen lezen.

Soms zijn er onredelijke of onkundige klachten of wensen, en daar gaat iedereen anders mee om.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor