Klant zakt door bank heen: Woonsquare geeft niet thuis
09-04-2016
•
leestijd 2 minuten
•
164 keer bekeken
•
In 2014 kopen Joyce en Jeffrey Geway een driedelig bankstel van €1000 bij Woonsquare. Twee jaar later zakt de schoonvader van Joyce door de bank heen. Ze nemen gelijk contact op met de winkelier, maar net als
de vorige keer
is Woonsquare in Almere niet van plan om hier iets aan te doen.
Kosten voor koper
Enkele weken geleden zakt de schoonvader van Joyce op een verjaardag door de bank heen. Met bakstenen wordt de bank ondersteund om weer op te kunnen zitten. Joyce belt gelijk met Woonsquare, maar op vrijdagmiddag kan het bedrijf weinig voor hen betekenen. De week erop bellen ze weer en krijgen ze te horen dat als ze de bank laten repareren, de kosten voor Joyce en Jeffrey zijn.
Garantie
Woonsquare legt uit dat bij de aankoop van de bank er een garantietermijn is afgesproken van zes maanden. Woonsquare is aangesloten bij het Centraal Bureau Wonen (CBW) en zij hanteren een garantieperiode van drie jaar. In dit geval hanteert Woonsquare dus haar eigen regels.
Geen gehoor
Joyce en Jeffrey hebben verscheidene keren gebeld en een klachtenbrief gestuurd, maar op het laatste wordt niet meer gereageerd. Woonsquare blijft zich in eerste instantie maar verhalen op het feit dat Joyce en Jeffrey bij de aankoop hebben getekend voor zes maanden garantie. Dus besluiten ze om de Belbus in te schakelen.
Oplossing
We laden de bank in de Belbus en gaan langs bij Woonsquare. Tijdens de confrontatie vindt het bedrijf ineens ook dat het product langer had moeten meegaan dan twee jaar. Daarom draagt Woonsquare aan om de bank te repareren en enkele dagen later bij hen thuis af te leveren. Joyce en Jeffrey zijn erg blij met deze oplossing en ontvangen een mooie bos bloemen.
Belbus nodig?
Heb jij ook de Belbus nodig? Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum of mail naar
belbus@vara.nl
.