Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klant snapt autoverzekering niet

13-04-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
verzekeringsdeskundige_359x210.jpg
De polisvoorwaarden van autoverzekeringen zijn te moeilijk geformuleerd. 60 procent van de verzekerden begrijpt niet goed wat hun rechten en plichten zijn. Dit meldde Verzekeringssite.nl maandag in het tv-programma Tros Radar.
De site heeft het taalgebruik in de voorwaarden van 46 verzekeraars geanalyseerd. Drie van die verzekeraars hanteren een taalniveau waar ,,slechts'' 20 procent van de Nederlanders moeite mee heeft, en de anderen doen het slechter. De site trof onder meer de volgende tekst aan: ,,Verschuldigde bijdrage in averij grosse voorzover die bijdrage betrekking heeft op het motorrijtuig.'' Bron: ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!