Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Klachtenregen over abonnementen kortingsites
03-11-2016
•
leestijd 1 minuten
•
62 keer bekeken
•
De Consumentenbond wordt overspoeld met klachten over bedrijven die telefonisch kortingsabonnementen aanbieden.
Crowncard
Volgens de bond kwamen er in korte tijd meer dan 2000 klachten binnen over organisaties als De Beste Korting, WeekendjeGenieten, Crowncard, Kortingscenter, Big Mundo, Megapot en Reisvoordeelvoucher.
Eenmalig bedrag
Deze bedrijven verkopen kortingsabonnementen. Daarmee kunnen consumenten diverse producten en reisjes aanschaffen met korting of meedoen aan winacties. Ze benaderen consumenten telefonisch met het verhaal dat ze vrijblijvend kunnen kennismaken met zo’n abonnement. Maar als er niet binnen de proeftijd wordt opgezegd, wordt er eenmalig een bedrag van circa 100 euro in rekening gebracht.
Ongeldig
Dit mag niet omdat een telefonische overeenkomst voor een dienst niet geldig is zonder handtekening. Gedupeerde consumenten hoeven dus niet te betalen, stelt de Consumentenbond. ANP