Heb je als consument een probleem en wil je een bedrijf of instantie een mail of brief sturen om het op te lossen? Dan kun je terecht op Consuwijzer.nl. Het opstellen van zo'n klachtenbrief is eenvoudiger gemaakt door ACM Consuwijzer dankzij een nieuwe invulhulp.
Na het beantwoorden van een aantal vragen wordt je brief alvast automatisch ingevuld. Jij hoeft de brief of e-mail daarna alleen nog maar te controleren en te versturen.
ACM Consuwijzer geeft gratis informatie en advies over je rechten als consument. Het is een onderdeel van de toezichthouder Autoriteit Consument en Markt.
Over veelvoorkomende consumentenproblemen biedt Consuwijzer hulp. Voor tal van situaties lees je wat je rechten zijn en hoe je daar aanspraak op kunt maken. Bijvoorbeeld door het versturen van een klachtenbrief. Je vindt er informatie en voorbeeldbrieven over onder meer:
Abonnement opzeggen
Ongewenste reclame
Koopovereenkomst van een product ontbinden
Klacht over energierekening
Bagage vermist of beschadigd tijdens vlucht
Abonnement op telefoon, tv of internet ontbinden
Edwin van Houten, directeur Consumenten van de ACM: “Consumenten kunnen bedrijven bij de les houden door ze aan te spreken op hun plichten. ACM ConsuWijzer biedt informatie waarmee je kunt nagaan waar je recht op hebt als je een probleem hebt met een bedrijf. Vaak heb je namelijk meer rechten dan je denkt. Maar dan moet je wel zelf in actie komen. Om dat makkelijk te maken, schreven onze juridische experts voorbeeldbrieven die iedereen gratis kan gebruiken. Met de invulhulp is het gebruik daarvan nóg gemakkelijker geworden.”
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!