Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kijk Test Case! Keuzestress is verleden tijd

30-12-2022
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
3838 keer bekeken
  •  
Test Case Kassa promo 1127

Nieuw jaar, nieuw programma! Vanaf dinsdag 3 januari zie je wekelijks Test Case bij BNNVARA, om 21.25 uur op NPO1. Een programma waarin we producten tot het uiterste testen. En... wij testen onszelf, als consument. Gepresenteerd door Amber Kortzorg vanuit het Test Case lab!

Tijd voor een nieuwe stofzuiger? Dan zijn er honderden opties waar je uit kunt kiezen: met zak, zonder zak, met snoer, zonder snoer, een steelstofzuiger of toch een robot stofzuiger. Wil je alvast voor de zomer een tent kopen? Welke moet je dan hebben? Eentje van katoen? Van polyester? Opblaasbaar of met tentstokken? De keuzes zijn legio en keuzestress ligt op de loer.

Daarom heeft BNNVARA's consumentenprogramma Kassa een heus testlab in het leven geroepen waar Amber op originele en spectaculaire wijze producten, diensten en claims van fabrikanten test. 

Repairman Reinier

Naast het testen van nieuwe producten, laat Test Case ook zien hoe repairman Reinier kapotte producten weer aan de praat krijgt. Producten die volgens hem anders veel te snel worden weggegooid.

De Verspillingsmeter

Ook wordt met de Verspillingsmeter de overheid gemeten: hoeveel miljoenen euro’s worden er verspild aan nutteloze en ondoordachte projecten? 

Mentalisten aan het werk + Poesjes en puppy's 

Verder laten mentalisten Rob en Emiel elke week zien hoe wij als consument worden gemanipuleerd door marketingtrucjes én wordt het allerschattigste testpanel van Nederland geïntroduceerd: poesjes en puppy’s die verschillende producten voor ons testen. 

Bekijk de promo voor Test Case:

Test Case is vanaf dinsdag 3 januari zes weken lang om 21.25 uur te zien bij BNNVARA op NPO 1. 

Volg alle updates en bekijk alle fragmenten via Testcase.bnnvara.nl!

Kassa is er weer vanaf zaterdag 7 januari, om 19.15 uur op (let op!) NPO2. We trappen af met de Belbus-special. 

Meer over:

test case, kassa, tests
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (4)

AfvragerXvraagt
AfvragerXvraagt
4 jan. 2023 - 10:04
Vraag over ontsnappen uit auto die te water raakt: Waarom eerst wachten tot je auto (bijna) vol met water is gelopen; waarom niet meteen de ruit inslaan/indrukken? Dit werd niet uitgelegd volgens mij, Amber? (Of was niet hoorbaar door de onnodige, functieloze achtergrondmuziek tijdens de uitleg van de ‘stuntman’?)
Nk74
Nk74
3 jan. 2023 - 21:12
Ik zag de aflevering over de life hammers, dat kleine rode drukhamertje kun je aan je autosleutels hangen die zitten dan in het contact daar kun je altijd bij in nood en blijft daar ook hangen in geval van nood, misschien een tip
baro
baro
2 jan. 2023 - 13:08
Ik heb bij Computerbuddies, Amersfoort een abonnement voor hulp bij voorkomende computerproblemen. Na telefonisch contact, kan een medewerker met jouw toestemming assistentie verlenen door middel van de z.g. hulp op afstand. Ze kunnen daarmee op afstand de bediening van je computer overnemen en daarin kijken. Voor mij was deze dienst een aantrekkelijk antwoord op al mijn computerproblemen. Op zeker moment heeft de oorspronkelijke eigenaar Guidion deze activiteiten overgedaan aan Computerbuddies, waar ik tot nu toe bijzonder tevreden over was. De laatste jaren bestaan hun activiteiten niet alleen uit de gebruikelijke computerbijstand, maar behoort de verkoop van soft- en hardware ook tot hun verdienmodel. Zelfs heeft het er alle schijn van, dat dit hun eerste prioriteit heeft. Met de informatie, die zij met hun hulp op afstand opdoen of mogelijk zelfs naar op zoek zijn, kunnen zij eenvoudig hun onwetende klanten hun producten aansmeren. Deze combinatie van activiteiten lijkt mij geen aanvaardbare of betrouwbare methode. Tot mijn groot ongenoegen, heb ik de negatieve resultaten daarvan moeten ondervinden. Na hun gratis servicebeurt, bleek ik zelfs niet (meer) over een back-up programma te beschikken, die zij voorheen zelf aan mij hadden verkocht en bovendien geinstalleerd. Mij werd nota bene aangeraden, naast andere overigens overbodige software, een back-up programma van hen aan te schaffen. Dit ruikt naar bedrog. Het lijkt zinvol aan deze practijken aandacht te besteden.
schijf01
schijf01
2 jan. 2023 - 10:56
Lijkt me leuk,maar waar blijft het reguliere programma "Kassa" ??
1 Reactie
Redacteur
Redacteur 2 jan. 2023 - 13:51
Goedemiddag, de eerste reguliere Kassa-uitzending van 2023 is op zaterdag 14 januari om 19:15 te zien op NPO2.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor