Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kerstpakketten groter, cadeaukaart in opmars

17-12-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
55 keer bekeken
  •  
kerst_pakje_cadeau_930x520
De komende dagen krijgen werknemers weer een kerstpresentje van de baas als blijk van waardering. Kerstpakketten met soep, ragout, koffie, thee en koekjes zijn vertrouwd, maar de cadeaukaart wordt steeds populairder.
Volgens Arjan de Knegt van Branchevereniging Platform Promotional Products neemt het aantal pakketten en de waarde daarvan toe. Een kerstpakket kostte in 2014 nog gemiddeld 41 euro, nu is dat 47 euro. Volgens De Knegt zijn er uitschieters tot wel 60 euro.

Bedreiging

Met 1,5 miljoen en 1 miljoen pakketten zijn Makro en Sligro de grootste spelers die pakketten verzorgen. Een twintigtal middelgrote pakketten verzorgen tussen de 100.000 en 200.000 pakketten.
De branchevereniging ziet de opkomst van de cadeaukaart als een bedreiging. Grote webwinkels, zoals Bol.com, geven werknemers een cadeaukaart, zodat ze zelf iets kunnen uitkiezen. De branche hoort wel dat werknemers vinden dat een bedrijf zich er makkelijk vanaf brengt met het geven van een cadeaukaart
Bron: NOS
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!