Kassa-volger gaat telefonisch opzeggen abonnement uit de weg
07-10-2019
•
leestijd 1 minuten
•
52 keer bekeken
•
Acht op de tien mensen zeggen hun abonnement of lidmaatschap het liefst schriftelijk of digitaal op, zo blijkt uit een peiling via de Instagram van Kassa. Slechts 20 procent geeft de voorkeur aan telefonisch opzeggen.
Kassa doet een rondje op de websites van o.a. goede doelen, kranten, loterijen en uitgeverijen en constateert dat om op te zeggen juist vaak het telefoonnummer prominent op de betreffende pagina staat, terwijl het in veel gevallen flink zoeken is naar een manier om schriftelijk of digitaal je abonnement of lidmaatschap stop te zetten.
Een mogelijke verklaring is dat callcentermedewerkers je kunnen proberen over te halen abonnee of lid te blijven, op het moment dat je telefonisch wilt afmelden. Maar liefst 85% van onze Instagram-volgers geeft aan dit weleens te hebben meegemaakt. Ongeveer 1 op de 4 is hier uiteindelijk voor gezwicht.
Tot slot geeft ruim 60 procent aan niet te weten dat je
wettelijk gezien
moet kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop je het abonnement hebt afgesloten. Dit geldt overigens niet voor verenigingen (zoals bijvoorbeeld de ANWB en de Consumentenbond), maar het staat hen vrij om zich aan deze wet te conformeren.