Juridische dienstverlening van Consumentenbond breidt uit
10-01-2018
• leestijd 1 minuten
De Consumentenbond biedt vanaf dit jaar twee nieuwe diensten aan. Consumenten kunnen voortaan de Consumentenbond inschakelen om te bemiddelen en juridische brieven te schrijven. “We nemen consumenten een zorg uit handen.” zegt directeur Combée van de Consumentenbond.
‘Brief op maat’
Bij de dienst ‘Brief op maat’ schrijven adviseurs van de bond een brief namens de consument. Volgens Combée zijn die brieven volledig toegesneden aan de persoonlijke situatie. “De consument verstuurt de door hem ondertekende brief zelf.” vertelt hij.
‘Bemiddeling’
“De dienst ‘Bemiddeling’ gaat nog een stap verder.” Bij deze dienst neemt de Consumentenbond contact op met het bedrijf waarmee de consument problemen heeft. Op die manier proberen zei tot een oplossing te komen.
Diensten goedkoper voor leden
De nieuwe diensten van de bond zijn voor zowel leden als niet-leden. Een brief van de dienst ‘Brief op maat’ kost €17,50. Niet-leden betalen echter €24,50. De dienst ‘Bemiddeling’ is voor leden €85 en voor niet-leden €100. De Consumentenbond