Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Jumbo moet campagne laagste prijsgarantie aanpassen

25-02-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Jumbo_03.jpg
Jumbo moet de reclamecampagne 'de goedkoopste in groente en fruit. Altijd!' aanpassen. De Reclame Code Commissie heeft een verbod gelegd op de reclames, want de commissie vindt de slogan onduidelijk voor klanten. Het gaat hierbij om zowel televisie- als radioreclames.
Goedkopere producten
In de uitingen van Jumbo worden geen uitzonderingen gemeld, maar ze blijken er wel te zijn. De laagste prijsgarantie geldt volgens de regels van Jumbo alleen bij 'supermarkten, drogisterijen en slijterijen met een fysieke winkel in dezelfde vestigingsplaats als Jumbo'. De commissie vindt dat de regel onvoldoende duidelijk gemaakt wordt naar de consument toe.
Volgens groothandel Postuma en groente- en fruitspecialist H & M is er op de markt iedere week goedkopere producten te vinden. Zij hebben een klacht ingediend tegen Jumbo supermarkten. Zo willen zij zich sterk maken voor de AGF-sector in Nederland.
Weekmarkten
De klacht is door de Reclame Code Commissie gegrond bevonden en heeft een bevel opgelegd om niet meer te adverteren op deze wijze.
De commissie bepaalde vorig jaar dat Lidl fout zat met hun slogan 'de beste in groente en fruit'. Ook daarbij werd er vergeleken met supermarkten, maar niet met groentespeciaalzaken of weekmarkten.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!