Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Jongeren zien minder alcoholreclame

21-04-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
bier-pils_06.jpg
Jongeren zien een stuk minder alcoholreclame op tv dan 10 jaar geleden. Het aantal jongeren tussen 12 en 17 jaar dat dit soort promotie ziet is de afgelopen 10 jaar met 40 procent gedaald. Bij jongeren tussen de 6 en 11 jaar bedraagt de daling zelfs 67 procent. Dat blijkt uit een analyse van het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame (SPOT) en de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA).
Kamervragen
Aanleiding voor het onderzoek waren Kamervragen van de SGP, ChristenUnie en SP over alcoholreclame op televisie. Een tiener tussen de 12 en 17 jaar ziet nu gemiddeld drie alcoholreclames per week. Een kind tussen de 6 en 11 jaar ziet er gemiddeld één per week. Volwassenen zien er gemiddeld vijf keer zoveel. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor