ING kampt met een storing bij het internetbankieren. Ook vormt het inloggen een probleem. Door de storing loopt ING achter met het verwerken van af- en bijschrijvingen in de mobiele app en op de website.
Veel klachten
Op social media als Twitter en Facebook maken ING-klanten er massaal melding van dat hun saldo plots op 0 euro staat, of met honderden euro's is verminderd.
Rood
ING zal geen kosten in rekening brengen voor het onvrijwillig rood staan van klanten. Een woordvoerder raadt mensen met een onwaarschijnlijk hoge roodstand aan contact op te nemen met de bank.
Gewerkt aan oplossing
Volgens de bank wordt er alles aan gedaan om de problemen zo spoedig mogelijk op te lossen. Vanwege de vele bellers is de helpdesk telefonisch slecht bereikbaar. Mijn ING en Mobiel Bankieren worden gecontroleerd weer opengesteld, aldus een melding op de
ING-website
. Volg de laatste meldingen van ING webcare op Twitter
hier
.
UPDATE 22.00 uur
STORING OPGELOST
De storing bij ING is opgelost. Dat zegt een woordvoerder van de bank. Volgens hem zijn de problemen met af- en bijschrijvingen opgelost en zijn deze weer volledig zichtbaar.
Ook het saldo wordt weer correct weergegeven, zo stelt de zegsman. Hij benadrukte dat de bank klanten excuses aanbiedt. 'Iedereen heeft recht op gemakkelijk en foutloos bankieren.' Hij zegt dat de bank nu 'in detail gaat uitzoeken hoe dit heeft kunnen ontstaan, om dit in de toekomst te kunnen voorkomen.' ANP