Niet alleen bankkantoren beginnen uit het straatbeeld te verdwijnen, maar ook bankbalies. ING sluit in 2020 150 servicepunten, meldt De Telegraaf.
Minder behoefte aan traditionele dienstverlening
Volgens de bank is er steeds minder behoefte aan traditionele dienstverlening zoals het openen van een bankrekening of het wijzigen van gegevens.
Consumenten regelen veel zelf online
Veel consumenten doen dit soort zaken, zoals het wijzigen van persoonsgegevens, zelf online op eigen apparatuur, aldus de bank. Daarom besluit ING volgend jaar 150 van de huidige 380 servicepunten te gaan sluiten. De overgebleven punten worden omgebouwd tot plekken waar bijvoorbeeld ouderen, die vak nog wel behoefte hebben aan traditionele servicepunten, kunnen worden geholpen met internetbankieren.
Opvallend is dat veel banken enkele jaren geleden nog de oplossing zagen in kleine servicebalies ter vervanging van de oude bankkantoren.
Steeds minder geldautomaten; iedere dag verdwijnt er één
Al eerder viel het Kassa op dat ook geldautomaten langzaam uit het straatbeeld lijken te verdwijnen. Iedere dag verdwijnt er gemiddeld één. Lees hier meer over het verdwijnen van geldautomaten of bekijk het onderstaande fragment.