Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Incassobureau past agressieve werkwijze aan
19-03-2019
•
leestijd 1 minuten
•
59 keer bekeken
•
Incassobureau Hendriks gaat minder agressief achter wanbetalers aan. Het bedrijf belooft dat na meerdere gesprekken met de consumentenwaakhond Autoriteit Consument & Markt (ACM).
Hendriks hanteerde een nogal agressieve werkwijze. Zo drong het incassobureau bij consumenten aan op betaling door zeer korte betaaltermijnen te stellen. Ook dreigde het bedrijf met gerechtelijke kosten voor rekening van de consument, wat niet tot de toegestane dwangacties behoort. ACM ontving meerdere klachten van consumenten over de handelswijze van Hendriks.
Aanpassen
Het incassobedrijf past per direct zijn werkwijze en gedragscode aan. Vanaf nu hanteert Hendriks een betaaltermijn van vijf werkdagen, zoals voorschreven door de ACM, en zet het bedrijf de consumenten niet overmatig onder druk. ANP