Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hulp bij beoordelen betrouwbaarheid webwinkel

09-08-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
internetkabels_06.jpg
De Consumentenautoriteit komt dit jaar met een actie die klanten een handje helpt bij het beoordelen of een webwinkel betrouwbaar is. Het eerste halfjaar van 2012 werd al ingezet op het snel aanpakken van webwinkels waarover klachten kwamen van problemen met levering of betaling, meldt de Consumentenautoriteit donderdag.
De rest van het jaar worden (startende) ondernemers met een webwinkel geïnformeerd over alle bestaande regels. Bernadette van Buchem, directeur Consumentenautoriteit, wil problemen liefst snel signaleren en aanpakken om verdere schade voor consumenten te voorkomen. ,,Grote veroorzakers van consumentenklachten dwingen wij de bron van de klachten weg te nemen en hun gedrag meteen aan te passen.''
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!