Via sociale media en de Kassa-website laten mensen massaal weten dat ze niet of bijna niet meer rondkomen. Boodschappen en de energierekening zijn voor veel huishoudens letterlijk onbetaalbaar geworden, door de recordhoge inflatie.
In de uitzending van 5 september startte Kassa de actie #IkRedHetNietMeer om de groep van 1,3 miljoen Nederlanders die kopje onder dreigt te gaan graag een gezicht geven. Sindsdien was #IkRedHetNietMeer trending op Twitter. Mensen delen hun verhaal en vertellen waarom rondkomen moeilijk is geworden of helemaal niet meer gaat.
Kassa-presentator Amber Kortzorg vertelde dinsdagavond in de talkshow Jinek (RTL4) over het waarom van de actie #IkRedHetNietMeer. Mensen kunnen niet meer in hun basisbehoeften voorzien: boodschappen doen en het huis verwarmen.
Niet alleen de allerarmsten met een minimuminkomen hebben het zwaar nu. Stef en Rebecca deden allebei hun verhaal aan de talkshowtafel van Jinek. Zij behoren tot de groep mensen met een modaal inkomen die het ook niet meer redden aan het eind van de maand.
Met de campagne #IkRedHetNietMeer willen wij mensen die het financieel niet meer redden en niet kunnen wachten op een maatregelenpakket ergens in 2023 een gezicht geven.
Bij Kassa praten we niet óver mensen, maar mét mensen. En dus willen wij de groep van 1,3 miljoen Nederlanders die kopje onder dreigt te gaan graag een gezicht geven. Daar hebben we jouw hulp bij nodig. Want jouw verhaal mag er zijn en je staat er écht niet alleen voor. En daarom heeft Kassa de actie #IkRedHetNietMeer in het leven geroepen:
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!