Honderden klachten PostNL
15-05-2012
• leestijd 1 minuten
Metro meldt in de opening dat in de mailbox van de krant de klachten over de postbezorging in Nederland binnenstromen. Zo zou de bezorging zwaar te wensen overlaten. Volgens de teneur van de klachten is die soms ronduit slecht en komt de post te laat of zelfs helemaal niet.
Ook wordt geklaagd dat de postbezorgers hun wijk niet kennen en pakketten al zijn geopend voordat ze zijn afgeleverd. Waardevolle objecten zijn dan al verdwenen. Ook komen klachten binnen over rekeningen die niet aankomen, waardoor mensen aanmaningen krijgen of zelfs een deurwaarder aan de deur krijgen voor een rekening waar ze niet vanaf weten.
Ook
op de Kassa-site
kwamen meerdere klachten binnen, in sommige gevallen zelfs van mensen die helemaal geen post kregen.
PostNL laat echter weten dat de problemen grotendeels voorbij zijn nu de reorganisatie is opgeschort. Het bedrijf wilde het aantal postverwerkingscentra terugbrengen van driehonderd naar negen. Ook de postbodes moeten vervangen worden door goedkope deeltijdbezorgers.
Heeft u problemen gehad met de postbezorging? Hoe zou PostNL de problemen moeten oplossen? Log in en reageer hieronder.