Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoe moeilijk kan het omzetten van een abonnement zijn?

31-10-2008
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Cockie van der Zon is 57 jaar en zwaar lichamelijk gehandicapt. Haar zus, Thea, neemt een groot deel van de zorg voor Cockie op zich. Maar toch kan Cockie nog erg veel zelf.
Zo bedient Cockie met haar linkervoet allerlei apparaten in haar huis. Zo maakt ze ook gebruik van haar computer. Cockie is gek op Nederlandse muziek en internet en sinds een half jaar bekijkt ze vaak clipjes op YouTube.
Sinds ze dit doet krijgt ze echter elke maand hogere rekeningen van HetNet voor het overschrijden van haar datalimiet. Thea heeft de rekeningen eens goed bekeken en ontdekt dat Cockie een datalimiet op haar internetabonnement heeft zitten. Daar willen de zussen dus vanaf!
In mei laten ze het abonnement omzetten en HetNet gaat akkoord. Vanaf 13 juli zal het nieuwe abonnement ingaan. Maar, bovenop haar rekening van juli én die van augustus krijgt Cockie wederom een rekening voor het overschrijden van haar datalimiet.
Thea belt een aantal maal naar HetNet. Daar wordt gezegd dat het geregeld wordt. Maar na maanden wachten op het nieuwe abonnement en wéér een rekening is de maat vol voor Cockie en Thea. Ze besluiten de Belbus in te schakelen.
Contijn van Marle van Stichting de Ombudsman is expert (dienstverlening aanbieders internet) en belt voor Cockie met KPN. KPN belooft haar best te doen. Een week later komt het verlossende e-mailtje: het is geregeld, Cockie kan weer zonder extra kosten internetten!
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!