Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

H&M lanceert tweedehands platform Sellpy in Nederland

02-02-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
1661 keer bekeken
  •  
kleding tweedehands vintage 930

Vandaag lanceert H&M tweedehands shoppingplatform Sellpy op de Nederlandse markt. Hiermee wil het bedrijf het (ver)kopen van tweedehands kleding makkelijker maken en bijdragen aan het duurzamer maken van de mode-industrie.

Susan Krau van H&M Nederland stelt dat het bedrijf ziet dat het bewustzijn over en de vraag naar duurzame mode bij klanten toenemen. De overgang naar circulair gebruik van textiel is daarom een van de belangrijkste doelen van H&M op duurzaam gebied. Circulair gebruik van textiel houdt in dat textiel hergebruikt wordt. 

Tweedehands verkopen via Sellpy

Verkopers kunnen hun tweedehands kleding opsturen naar het platform Sellpy. Ze krijgen dan zelf bijna 40 procent van de opbrengt. Daarnaast krijgen verkopers voor items van meer dan 50 euro een hoger percentage. Sellpy geven een adviesprijs voor producten, maar verkopers kunnen deze prijs zelf aanpassen. Daarnaast zorgt het platform voor foto's van de items en voor de plaatsing in de webshop.

Sellpy vandaag gelanceerd in Nederland

H&M investeert al sinds 2015 in Sellpy en is sinds kort meerderheidsaandeelhouder. Het platform is vanaf 2014 een succes in Zweden. Het is actief in Duitsland en wordt tegelijk met Nederland ook gelanceerd in Oostenrijk. Sellpy gaat in Nederland de concurrentie aan met het snel groeiende tweedehandskledingplatform Vinted en nicheplatform The Next Closet dat focust op het duurdere segment. ANP

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!