Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Het mysterie van de nagellakkwastjes
03-09-2016
•
leestijd 2 minuten
•
2679 keer bekeken
•
Elke nagellakliefhebber zal het herkennen; je favoriete lakje lijkt oneindig lang mee te gaan, tot je opeens op het punt belandt waarbij nog wel een laag nagellak in het potje zit, maar je het er met het kwastje niet meer uit kunt halen. Simpelweg omdat het kwastje tijdens het lakken niet lang genoeg is om goed en wel onderin het potje te komen. Gevolg: Een verzameling van potjes nagellak met laagjes lak erin die je niet meer kunt gebruiken. Een oplettende kijker wees Kassa op dit probleem, en wij besloten het tot op de bodem uit te zoeken!
Kijkersvraag
Kijker van Kassa en fervent nagellakliefhebber Astrid Han stuurde ons een e-mail. Zij vraagt zich al tijden af waarom de kwastjes van haar nagellak altijd te kort zijn, en ze dus altijd nagellak overhoudt waar ze niets meer mee kan. Weggooien is niet alleen zonde van je geld, maar ook slecht voor het milieu. Wij namen de proef op de som en probeerden nagellak van verschillende merken en soorten uit om te zien of er verschil zat in de lengten van de kwastjes ten opzichte van de potjes. Bij alle potjes bleek het onderste laagje lak niet meer te bereiken met het bijbehorende kwastje. Erg zonde!
Klantenservice
We belden met verschillende klantenservices om te horen wat de reden is voor de te korte kwastjes, en of er wellicht een oplossing is waarmee je het laatste restje lak nog wel uit het potje kunt krijgen. Suggesties die we te horen kregen waren onder anderen het schuin houden van het potje, of het potje in zijn geheel op zijn kop houden om het restje nog te kunnen gebruiken. Dit zorgt er echter niet voor dat de volledige resterende laag nagellak bereikt wordt.
Reacties bedrijven
We belden met een aantal klantenservices. De bedrijven reageren op de kwestie.
Reactie Kruidvat
Bij de klantenservice van de Kruidvat kregen wij te horen dat het probleem daar niet bekend was. Voor aanvang van de uitzending liet Kruidvat ons het volgende weten:
Reactie HEMA
Navraag bij de HEMA naar aanleiding van het gesprek met de klantenservice in de reportage, levert ons de volgende reactie op:
Reactie Maybelline
L’Oréal Nederland, waar het merk Maybelline ook onderdeel van is, geeft de volgende reactie op het nagellak vraagstuk:
Vraagt u zich ook al tijden iets af en komt u zelf niet verder? Laat het ons weten! Mail naar
kassa@vara.nl
.