Helft Nederlanders stoort zich aan laksheid bezoekers in horeca
05-08-2020
• leestijd 1 minuten
Meer dan de helft van de Nederlandse horecabezoekers stoort zich aan de onverschilligheid van andere gasten ten opzichte van de coronamaatregelen. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Acties.nl onder ruim 1000 Nederlanders.
Vooral jongeren (60 procent) en ouderen (66 procent) storen zich aan de - in hun ogen - losse houding van andere horecabezoekers. Net iets meer dan de helft van de dertigers stoort zich aan het lakse gedrag van anderen.
Verplichte timeslots
Een andere bron van ergernis is de verplichte timeslot waar je je als horecabezoeker aan moet houden. Zeker de helft van de respondenten geeft aan minder ven zijn eten en/of drinken te genieten vanwege de timeslots. In combinatie met de andere coronamaatregelen leidt dit er volgens een derde van de ondervraagden toe dat de prijs-kwaliteitsverhouding in de horeca momenteel ondermaats is. Vooral Limburgers zijn hier kritisch over, Utrechters het minst.
Volgens 70 procent van de respondenten is de horeca vanwege de coronamaatregelen er niet leuker op geworden. Twee derde van hen spreekt met bezoek daarom liever thuis af dan in een café of restaurant.
Bron: Acties.nl