Heineken heeft vandaag het alcoholvrije Heineken 0.0 gelanceerd. De bierbrouwer rolt het bier dit jaar in ieder geval in 15 landen uit, met in Nederland de primeur.
Balans belangrijker
"Gezondheid, welzijn en balans worden steeds belangrijker", verklaart Pascal Gilet, algemeen directeur van Heineken Nederland, de keuze om alcoholvrij bier op de markt te brengen. Afgelopen jaar steeg de consumptie van alcoholvrij bier met 18 procent, blijkt uit recente cijfers van de Nederlandse Brouwers. Sinds 2010 verdriedubbelde de consumptie tot bijna 400.000 hectoliter.
Snel op markt
Het 0.0 bier is al vanaf dinsdag 7 maart verkrijgbaar in supermarkten. Een sixpack van 0,25 centiliter flesjes gaat 3,49 euro kosten, een pak met 6 blikjes 4,29 euro. Het uiterlijk van het nieuwe product draagt niet het bekende groene etiket, maar een blauwe.
Concurrentie Concurrent Grolsch lanceerde enkele dagen eerder ook een eigen alcoholvrije pils. Hiervoor halen ze hun alcoholarme Stender uit de schappen.