Groupon beloofd betere voorlichting
19-02-2013
• leestijd 1 minuten
Groupon heeft de Consumentenautoriteit, de toezichthouder op consumentenrecht van het Ministerie van Economische Zaken, beloofd klanten voortaan bij aanbiedingen beter voor te lichten over de randvoorwaarden van de actie. Het bedrijf zal duidelijker aangeven wat een aanbieding precies inhoud, wat de levertijd van en bedenktijd bij een actie is, met wie de koper precies een overeenkomst aangaat en waar eventuele klachten kunnen worden ingediend. Groupon belooft verder een goed bereikbare klantenservice.
Onduidelijkheid
Onlangs bestond er in het kader van acties van Groupon, waarbij mensen korting kregen op de diensten van het bedrijf Schiphol Parking 24, nog onduidelijkheid over de contractspartij bij acties. Mensen die schade aan hun auto hadden opgelopen na geparkeerd te hebben via Schiphol Parking 24 claimden een schadevergoeding van Groupon, maar het bedrijf stelde niet aansprakelijk te zijn en verwees de gedupeerden naar Schiphol Parking 24. Klanten wisten daardoor niet waar zij hun geld terug konden eisen. Kassa besprak dit onderwerp een paar weken geleden in de uitzending.
Bron: Consumentenautoriteit/ANP