Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Grote labels vallen op

04-08-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
supermarkt_winkelwagen_17.jpeg
De grote labels in één kleur worden sneller en nauwkeuriger opgemerkt door consumenten dan kleine labels met veel kleuren.
Uit het onderzoek van de vakgroep Marketing en Consumentengedrag van de Wageningen Universiteit is gebleken dat het van belang is dat de plek, waar de informatie op de verpakking staat, ook niet veranderd. Binnen het onderzoek is gekeken naar verschillende facetten van labels zoals de grootte, enkel- of meerkleurige labels, twee labels in plaats van één, een vaste locatie van het label op de verpakking en het gebruik van hetzelfde label bij meerdere blootstellingen. Het onderzoek werd uitgevoerd onder 24 deelnemers met normaal zicht. De deelnemers werden gevraagd op een verpakking het label met de voedingswaarde te vinden. Het onderzoek is gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Food Quality and Preference . Bron: Foodholland en Retailnews
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!