Gouden Windei: kandidaten 'meest misleidende' product bekend
05-12-2018
•
leestijd 1 minuten
•
172 keer bekeken
•
De genomineerden voor het Gouden Windei 2018, de verkiezing van het ,,meest misleidende'' voedingsproduct, zijn bekend. Kanshebbers zijn onder meer Venco Honingdrop, waar pakweg 150 keer meer suiker dan honing in zit en AH Zoete aardappelpuree, met vooral gewone aardappels.
Het 'inspired by clouds crispy' smartwater van Coca-Cola, dat volgens organisator foodwatch gewoon duur water is, maakt eveneens kans op de 'prijs'. Ook Aldi Culinella bak & braad olijf, Vomar Roomboter reuze rozijnenbollen, Conimex (Unilever) Gembersiroop, AH Zaanse hoeve plakken kaas en Jumbo Cherrytomaat pastasaus zijn genomineerd.
Stemmen
Consumenten kunnen de komende twee weken hun stem uitbrengen op de
website
van de consumentenorganisatie. Vorig jaar won het ‘Goudeerlijk’ maisbrood van Jumbo, waar geen maismeel in zat.
De verkiezing is negen jaar geleden door foodwatch in het leven geroepen als protest tegen ,,marketingleugens'' en claims die op verpakkingen staan, maar niet worden waargemaakt. ANP/Foodwatch