Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Gouden Windei: kandidaten 'meest misleidende' product bekend

05-12-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
172 keer bekeken
  •  
Gouden Windei 2017 foodwatch 930x520
De genomineerden voor het Gouden Windei 2018, de verkiezing van het ,,meest misleidende'' voedingsproduct, zijn bekend. Kanshebbers zijn onder meer Venco Honingdrop, waar pakweg 150 keer meer suiker dan honing in zit en AH Zoete aardappelpuree, met vooral gewone aardappels.
Het 'inspired by clouds crispy' smartwater van Coca-Cola, dat volgens organisator foodwatch gewoon duur water is, maakt eveneens kans op de 'prijs'. Ook Aldi Culinella bak & braad olijf, Vomar Roomboter reuze rozijnenbollen, Conimex (Unilever) Gembersiroop, AH Zaanse hoeve plakken kaas en Jumbo Cherrytomaat pastasaus zijn genomineerd.

Stemmen

Consumenten kunnen de komende twee weken hun stem uitbrengen op de website van de consumentenorganisatie. Vorig jaar won het ‘Goudeerlijk’ maisbrood van Jumbo, waar geen maismeel in zat.
De verkiezing is negen jaar geleden door foodwatch in het leven geroepen als protest tegen ,,marketingleugens'' en claims die op verpakkingen staan, maar niet worden waargemaakt. ANP/Foodwatch

Meer over:

gouden windei
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!