Stel je voor: je hebt een nieuw bed nodig, maar het bed waar je van droomt is wel erg duur. Je oude bed is wel aan vervanging toe, dus je gaat online op zoek naar goedkopere alternatieven. Bij de webshop Goedkoper.nl verkopen ze precies dat bed dat jij voor ogen hebt. En dat voor een hele schappelijke prijs. Je wacht niet te lang en bestelt het bed. Maar de droom wordt helaas nog steeds geen werkelijkheid...
Dit overkwam Melloney. Zij bestelde samen met haar vriend hun droombed ter waarde van €650 op 28 augustus 2019 via Goedkoper.nl. Toen het bed niet werd geleverd binnen de aangegeven tijd, besloten ze de bestelling te annuleren. Ze hoorden niets meer van de webshop, totdat het bericht kwam dat het bed op 4 oktober geleverd zou worden.
Melloney zat op 4 oktober vol goede moed te wachten. Maar helaas, er
werd geen bed geleverd. Vanaf dat moment proberen Melloney en haar
vriend het geld terug te krijgen. Ze bellen met de klantenservice, maar
krijgen soms na twee uur wachten nog steeds niemand aan de lijn. Daarom
proberen ze ook contact te krijgen via de chat en de e-mail. Dit lukt en
er worden zelfs toezeggingen gedaan dat het geld teruggestort wordt.
Maar ze hebben na maanden wachten het geld nog steeds niet terug.
Oude bekende
Kassa ontving de afgelopen maanden regelmatig klachten en ook op Klachtenkompas en Trustpilot doen bijna dagelijks gedupeerden hun beklag. Van matrassen tot thermosflessen tot zaklampen, ze werden allemaal niet geleverd. Veel consumenten besluiten daarom om de bestelling te annuleren en willen hun geld terug. Dit duurt voor sommigen al meer dan een half jaar. Daarom besloot Kassa verhaal te halen bij de eigenaar van Goedkoper.nl.
De eigenaar, Michel Budel, blijkt een oude bekende van Kassa. Michel is namelijk ook de eigenaar van de online reisaanbieder TravelBerry, waar Kassa eerder aandacht aan besteedde. TravelBerry organiseerde tripjes naar Disneyland Parijs, maar die gingen vaak op het laatste moment niet door.
Eigenaar belooft beterschap
Als we langsgaan bij het kantoor van Goedkoper.nl in Den Haag, geeft de eigenaar aan dat er inderdaad problemen zijn geweest bij de levering van bepaalde producten, omdat die via een externe leverancier geleverd moesten worden. Hij belooft dat er beterschap gaat komen, mede doordat zij gaan werken met één leverancier in plaats van veel verschillende leveranciers. Daarnaast gaan ze verhuizen, zodat het kantoor dichter bij het magazijn is en ze zo meer bij het bestelproces betrokken zijn.
Budel doet daarnaast de volgende belofte: "We zijn onder vergrootglas
gekomen bij Kassa, vervelend, enigszins terecht. Omdat er klachten zijn
die niet voldoende zijn opgelost. Maar als er nog bijzonderheden zijn
kun je je melden via een speciaal e-mailadres. En dan gaan we het gewoon
oplossen en geven we er ook een cadeautje bij."
Heb jij dus een klacht over Goedkoper.nl en is die klacht nog niet opgelost? Mail dan naar kassa@goedkoper.nl. Wij houden het uiteraard in de gaten.