Winkelketen Blokker kampte maandenlang met een datalek, waardoor adressen en bestellingen van honderdduizenden klanten vanaf eind oktober voor het oprapen lagen. Dit bevestigt Blokker na berichtgeving van tv-programma Opgelicht?!. Inmiddels is het lek gedicht.
Het lek ontstond waarschijnlijk toen Blokker de website eind oktober vernieuwde. Daarna was het eenvoudig om de bestellingen, naam, adres en telefoonnummer van klanten in te zien. Opgelicht?! meldt dat het gaat om gegevens van ruim 720.000 bestellingen. Blokker is door het tv-programma op het lek gewezen en geeft aan geen mededelingen te gaan doen over het aantal klanten dat mogelijk is getroffen. De keten benadrukt dat er in elk geval geen bank- of betalingsgegevens van klanten in te zien waren. Inmiddels heeft de keten aanpassingen doorgevoerd en melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). ANP
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!